Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Práce s knihou Jiřího Stránského Povídačky pro Klárku v mateřské škole
Pelková, Radomíra ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi rozvíjení předčtenářské gramotnosti, zejména porozumění textu u dětí předškolního věku s využitím vybraných metod kritického myšlení. Teoretická část se věnuje způsobům rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti v předškolním vzdělávání, zabývá se možnostmi využití vybraných metod programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT) při práci s knihou v edukačním procesu mateřské školy. Dále popisuje vývoj dětí v předškolním věku a čtenářské strategie, které lze rozvíjet již v tomto období. Praktická část seznamuje s projektem Práce s knihou Jiřího Stránského Povídačky pro Klárku, který pracuje s didaktickou aplikací textů určenou vnímatelům předškolního věku. Projekt využívá vybraných metod programu RWCT. Výzkum pomocí metody strukturovaného interview zjišťuje, jak mohou metody kritického myšlení ovlivnit porozumění textu u pětiletých dětí. Vyhodnocuje a interpretuje výsledky zjištěné na počátku a v závěru realizace projektu, srovnává zjištěnou úroveň porozumění textu u skupiny dívek a skupiny chlapců. Výsledky výzkumu prokazují výrazné zlepšení porozumění po cíleném používání metod kritického myšlení při práci s knihou u celého sledovaného vzorku dětí a stabilně mírně lepší výsledky u skupiny dívek než u skupiny chlapců. Klíčová slova: předškolní věk,...
Předčtenářská gramotnost u dětí se sluchovým postižením
Siková, Kristýna ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Richterová, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na předčtenářskou gramotnost u dětí se sluchovým postižením. V teoretické části práce jsou uvedeny definice gramotnosti a její odlišné pojetí u různých autorů. Poté se práce obecně zaměřuje na čtenářskou a předčtenářskou gramotnost a problematiku dětského čtenářství. Dále jsou nastíněny faktory ovlivňující problematiku předčtenářské gramotnosti a počátečního čtení u dětí se sluchovým postižením. Další kapitolu tvoří čtenářská gramotnost a její propojení s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. V závěru teoretické části je věnována pozornost testování předčtenářské gramotnosti v českém i mezinárodním prostředí, a to nejen u žáků se sluchovým postižením, ale i u žáků slyšících. Praktická část práce se pak věnuje výzkumu předčtenářské gramotnosti u dětí se sluchovým postižením v mateřských školách pro sluchově postižené v České republice v posledním roce před nástupem do základní školy. Klíčová slova Gramotnost, Předčtenářská gramotnost, Předčtenářské dovednosti, Dítě se sluchovým postižením, Testování předčtenářské gramotnosti
Práce s knihou Jiřího Stránského Povídačky pro Klárku v mateřské škole
Pelková, Radomíra ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi rozvíjení předčtenářské gramotnosti, zejména porozumění textu u dětí předškolního věku s využitím vybraných metod kritického myšlení. Teoretická část se věnuje způsobům rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti v předškolním vzdělávání, zabývá se možnostmi využití vybraných metod programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT) při práci s knihou v edukačním procesu mateřské školy. Dále popisuje vývoj dětí v předškolním věku a čtenářské strategie, které lze rozvíjet již v tomto období. Praktická část seznamuje s projektem Práce s knihou Jiřího Stránského Povídačky pro Klárku, který pracuje s didaktickou aplikací textů určenou vnímatelům předškolního věku. Projekt využívá vybraných metod programu RWCT. Výzkum pomocí metody strukturovaného interview zjišťuje, jak mohou metody kritického myšlení ovlivnit porozumění textu u pětiletých dětí. Vyhodnocuje a interpretuje výsledky zjištěné na počátku a v závěru realizace projektu, srovnává zjištěnou úroveň porozumění textu u skupiny dívek a skupiny chlapců. Výsledky výzkumu prokazují výrazné zlepšení porozumění po cíleném používání metod kritického myšlení při práci s knihou u celého sledovaného vzorku dětí a stabilně mírně lepší výsledky u skupiny dívek než u skupiny chlapců. Klíčová slova: předškolní věk,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.